Ilmu Asas TonePlus

Anda follow setiap 5 tugasan di bawah.. 

TUGASAN 1: SEMAK KREDIT & DATA SIMKAD TONE PLUS


Apabila anda terima simkad Tone Plus (by hand @ pos laju) daripada penaja anda, pastikan anda semak dulu baki kredit dan data di dalam simkad Tone Plus tersebut..





1. Semak Baki Kredit = *133# dan Call
Pastikan baki kredit anda ada RM30.

2. Semak Baki Data = *134# dan Call
Pastikan baki data anda ada 1GB.

Lihat contoh di bawah untuk pemahaman lanjut..




* Sila rujuk SmartPocket (page 12 & 13) untuk fahami lebih detail, cara nak baca kredit & data semasa anda.. 
* Sekiranya kredit atau data bermasalah, boleh berhubung terus dengan pihak Careline HQ 010-5000969 untuk tindakan lanjut..

- KALAU DAH, OK NEXT..


TUGASAN 2: AKTIFKAN SIMKAD TONE PLUS


Anda hendaklah menghantar satu SMS pertama atau membuat satu panggilankemana-mana nombor dengan simkad Tone Plus tersebut. Bagi kredit tolak sikit..



Peringatan: Sekiranya gagal, di dalam tempoh 14 hari selepas pendaftaran, sekiranya simkad masih belum diaktifkan, simkad Tone Plus tersebut akan luput dan tidak boleh digunakan lagi. Pendaftaran baru (tambahan RM78.60) diperlukan untuk pendaftaran baru, penyertaan semula ke program Tone Plus.

- KALAU DAH, OK NEXT..


TUGASAN 3: BACA BUKU SMARTPOCKET


Sila baca buku SmartPocket yang disertakan bersama dengan set simkad Tone Plus anda. Baca sampai habis.. jangan skip2..



Buku ini adalah manual mudah (hardcopy) untuk bantu anda dan setiap ahli baru untuk fahami Program Tone Plus dengan lebih ringkas, cepat dan mudah..

- KALAU DAH, OK NEXT..



TUGASAN 4: LOG-IN AKAUN TONE PLUS


Sila log-in akaun Tone Plus personal anda, untuk lihat sistem pengurusan di dalamnya. Anda akan dapat tengok bahagian Pendaftaran Ahli Baru (Registration), bahagian Komisyen (Incentives), bahagian Ahli Tajaan (Subscriber) & bahagian Pengurusan Pelanggan (Subscriber Care)..




CARA LOG-IN AKAUN TONE PLUS..
-- Layari website www.tonegroup.net/tpmms/
-- Masukkan Log In ID = IC & Pass = 1234 (log in kali pertama)
-- Pastikan maklumat diri anda tepat
-- Pastikan anda mengisi bahagian pewaris komisyen anda
-- Pastikan bahagian maklumat bank anda adalah tepat, untuk kemasukan komisyen setiap bulan daripada pihak HQ. Sekiranya anda menggunakan akaun bank pihak ketiga (bank orang lain), pastikan anda telah menghantar maklumat yang diperlukan kepada pihak syarikat. Info lanjut, cara nak menggunakan akaun pihak ketiga, bolehKLIK DISINI

- KALAU DAH, OK NEXT..


TUGASAN 5: INSTALL APPS


Sekiranya anda menggunakan android phone, pastikan anda install apps Tone Plus, apps Tone Group dan apps Tune Talk ke handphone anda. Ia mempunyai segala info terkini & lengkap tentang Tone Plus dan juga update terkini daripada pihak HQ. Apps AirAsia Big anda boleh install terus atau di kemudian hari, masa nak tebus tiket Air Asia Percuma..





BUAT SAMPAI JADI,
JANGAN ADA TAPI, JANGAN ADA NANTI,
BUAT, BUAT, BUAT, BUAT.. 


KALAU BUKAN INI, APA LAGI
KALAU BUKAN SEKARANG, BILA LAGI..

PELUANG KEEMASAN INI
 TIDAK PATUT ANDA LEPASKAN